regulatívy územného plánu

b) vyhodnotenie doterajšieho územného plánu obce, ak existuje. n) požiadavky na riešenie priestorového usporiadania a funkčného využívania územia obce s prihliadnutím na historické, kultúrne, urbanistické a prírodné podmienky územia vrátane požiadaviek na stavby užívané osobami s obmedzenou schopnosťou pohybu. c) základné demografické, sociálne a ekonomické rozvojové predpoklady obce. Pri obstarávaní územného l) požiadavky z hľadiska ochrany trás nadradených systémov dopravného a technického vybavenia územia. j) návrh koncepcie verejného dopravného a technického vybavenia regionálneho významu. (2) Udržiavanie aktuálneho stavu územnoplánovacích podkladov znamená predovšetkým sledovanie ich súladu s platnou územnoplánovacou dokumentáciou s prípadným návrhom na obstarávanie nových územnoplánovacích podkladov. necítite bezpečne? b) prieskumy a rozbory priestorového usporiadania a funkčného využívania územia. n) požiadavky na stavby užívané osobami s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie. h) požiadavky na ochranu prírody a tvorbu krajiny, ochranu kultúrneho dedičstva, na ochranu a využiteľnosť prírodných zdrojov, ložísk nerastov a všetkých chránených území a ich ochranných pásem podľa osobitných predpisov4) vrátane požiadaviek na zabezpečenie ekologickej stability územia. d) zásady a regulatívy umiestnenia verejného dopravného a technického vybavenia územia. stabilizované územia, navrhované rozvojové územia, rekreačné územie a voľnú krajinu, prostredníctvom: ekostabilizačným potrebám. e) požiadavky na formu, rozsah, obsah a spôsob spracovania. komplexný výkres priestorového usporiadania a funkčného využívania vybavenosti s vyznačením vstupov na pozemok,. A. Regulatívy priestorového usporiadania a funkčného využívania Územného plánu regiónu Bratislavského kraja. 55/2001 Z.z. Nájdené v tejto knihe – strana 197Harmanec, VKU Miklós L, Kozová M, Ružicka Metal (1986a) Ekologický plán využívania ... pri stanovení ekologických regulatívov územného rozvoja. IV. casˇt. Záväzné regulatívy územného rozvoja obce Veľká Lomnica Výkresová časť: 1, Širšie vzťahy 2, Komplexný urbanistický návrh 3, Verejné dopravné vybavenie . b) územno-technické podklady integrovaného informačného systému o území, ktoré slúži na automatizované spracovanie údajov o stave a podmienkach územia, o zámeroch jeho usporiadania a o navrhovaných, prebiehajúcich a uskutočnených zmenách vo využití územia, ako aj o stave obstarávania územnoplánovacích dokumentácií. h) pozemky na verejnoprospešné stavby a na vykonanie asanácie v riešenom zastavanom území obce. dôležitých záujmov v území na územnoplánovaciu prípravu: Vymedzuje nové hranice zastavaného územia, ochranné pásma a chránené územia a stanovuje nové ochranné pásma. a) návrh uznesenia o schválení územného plánu a vymedzení záväznej časti územného plánu. Územný plán obce by nemal obsahovať regulatívy, ktoré sú obsahom identifikácie s prostredím. Podľa návrhu nového zákona o územnom plánovaní a stavebnom poriadku poľnohospodárskej výroby, ak ich prevádzka nemá negatívny vplyv na využitia jednotlivých plôch vyjadrených vo všeobecne zrozumiteľnej legende / Nebojme se odrazu! určenie, na ktoré časti obce je potrebné obstarať a schváliť územný v území vo vzťahu k hlavnej funkcii časti územia alebo k jeho (2) Územná prognóza v súlade so zadaním obsahuje, (1) Územno-technické podklady zrozumiteľnou a prehľadnou formou poskytujú základné a komplexné informácie o stave, možnostiach a tendenciách vývoja príslušného územia a jeho funkčného využívania. e) výkres ochrany prírody a tvorby krajiny vrátane prvkov územného systému ekologickej stability. územného plánovania, jeho postupnej modifikácie v deväťdesiatych rokoch a plán zóny. hlavných kategórií:hlavné funkčné využitie a funkčné využitie v apríli roku 1998, ktorým bola vyhlásená Záväzná čas ť Územného plánu ve ľkého územného celku Tren čianskeho kraja ( ďalej aj ako ÚPN VÚC TREN ČIANSKEHO KRAJA). Ak ide o pozemok v zastavanom území (intraviláne), tak by to (8) Ak ide o obce s menej ako 2000 obyvateľmi,7) so súhlasom obstarávateľa sa môžu výkresy zlučovať za podmienky zabezpečenia ich prehľadnosti a čitateľnosti. o) požiadavky na riešenie bývania, občianskeho vybavenia, sociálnej infraštruktúry a výroby, p) požiadavky z hľadiska životného prostredia, prípadne určenie požiadaviek na hodnotenie predpokladaných vplyvov na životné prostredie,5). g) limity využitia územia a okruhy problémov riešenia vyplývajúce z prieskumov a rozborov. hodnôt územia medzi orgánmi štátnej správy, ktoré chránia osobitných (4) Koncept riešenia územnoplánovacej dokumentácie sa spracúva najmenej v troch vyhotoveniach. podľa potreby daného územia a podmienok. zámeru. r) požiadavky na riešenie vymedzených častí územia obce, ktoré je potrebné riešiť územným plánom zóny. Regulatívy priestorového usporiadania a funkčného využívania pozemkov a stavieb 46 6.2. schému záväzných častí riešenia a verejnoprospešných stavieb. kapacitným možnostiam územia a musia byť v praxi využiteľné. zložitejÅ¡ie a pravdepodobne sa výstavby nedočkáš skôr ako za územia Zmeny a Doplnku ö.3, resp. d) základné demografické, sociálne a ekonomické východiská podmieňujúce rozvoj územia. 50/1976 Zb. 1 ZÁVÄZNÁ ČASŤ ÚZEMNÉHO PLÁNU OBCE Pri riadení funkčného využitia, priestorového usporiadania a rozvoja obce, dodržať tieto záväzné regulatívy: 1.1 Zásady a regulatívy priestorového usporiadania a funkčného využívania územia na funkčné a priestorovo homogénne jednotky. Regulatívy funkčného využitia územia sú stanovené pre potreby organizovania všetkých činností v území pre zastavané územie - tzv. 1) Všeobecne záväzné nariadenie Mesta Martin o záväzných častiach Územného plánu zóny Martin - Záturčie, zmena č.1 bolo schválené uznesením Mestského zastupiteľstva v Martine číslo 14/08 dňa 28. februára 2008 spolu s príslušnou zmenou územného plánu - zrušením akceptované hodnoty nášho terajšieho územného plánovania. 237/2000 Z. z. Vyhláška Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky o územnoplánovacích podkladoch a územnoplánovacej dokumentácii, Obsah a spôsob spracovania územnoplánovacích podkladov, Obsah a spôsob spracovania územnoplánovacej dokumentácie. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov, ako aj s vyhláškou č. regulatÍvy ÚzemnÉho rozvoja m e t o d i k a s p r a c o v a n i a VÚVA 1993. 3. C.) Záväzné zásady a regulatívy územného plánu obce 4 1.) j) prieskumy a rozbory životného prostredia vrátane prieskumov a rozborov ochrany prírody a krajiny. alebo vykonávanie určitej činnosti v území. g) určenie pozemkov, ktoré nemožno zaradiť medzi stavebné pozemky. územie, pre ktoré je schválený územný plán zóny, a to v rozsahu v akom spodrobňuje riešenie územného plánu obce; ak v rámci obstarávania Pomôžte zmeniÅ¥ VÅ¡e mesto. 4 územného plánu obce (ZaD č. plochy určené zväčša na občiansku vybavenosť, pre budovy a zariadenia Považujete proces schvaľovania územnoplánovacej dokumentácie a Zmien a doplnkov za dostatočne pružný? zákona č. jednotlivých stupňov sa upresňuje a dopĺňa (o väzby na územnú (4) Riešenie územného plánu regiónu obsahuje najmä. malé a stredné Zásady a regulativy pre umiestnenie.. občianskeho vybavenia 71 4. Regulatívy územného plánu obce sú záväzné pravidlá vyjadrené slovne, číselne alebo graficky, ktoré regulujú funkčné využitie a priestorové usporiadanie územia. 237/2000 Z. z. Na mape územného plánu nájdi lokalitu ktorá Å¥a zaujíma. V poradí prvé stretnutie s verejnosťou k pripravovanému Manuálu Nájdené v tejto knihe – strana 642Základem je dobře zpracovaný územní plán , který vymezí limity budoucího využití ... specifikace brownfields , regulativy dle územně plánovaci dokumentace ... Ak ide o navrhovanú plochu a územný plán je schválený, výstavbe by Územným plánom zóny nie je možné meniť koeficientom stavebného objemu, podielom zelene vrátane nezastavaných plôch 50/1976 Zb. a) vstupné podmienky a východiská z hľadiska medzinárodných, demografických a ekonomických podmienok a regionálnej politiky. ubytovanie, telesnú výchovu, správu a riadenie, verejnú hygienu a požiarnu ZÁSADY A REGULATÍVY PRIESTOROVÉHO USPORIADANIA A FUNKČNÉHO str. c) požiadavky vyplývajúce z územnoplánovacej dokumentácie. 1 ZÁKLADNÉ USTANOVENIA Záväzná asť územného plánu obce vymedzuje : - územný rozsah záväznosti územného plánu - regulatívy funkného a priestorového usporiadania a využitia územia - zoznam verejnoprospešných stavieb vrátane vymedzenia pozemkov na vykonanie . plán je právny dokument obsahujúci veľké množstvo užitočných - 1.4 - „rešpektovať záväzné regulatívy Územného plánu veľkého územného celku (ďalej len ÚPN VÚC) Košický kraj, v znení neskorších zmien a doplnkov, na ktoré nadväzujú záväzné regulatívy ÚPN mesta Rožňava, v znení zmien a doplnkov" - 1.9 - číslo cesty „1/16" e) urbanistickú koncepciu priestorového a funkčného usporiadania územia a funkčného využitia pozemkov a urbánnych priestorov a stavieb, najmä riešenie bývania, občianskej vybavenosti, verejnej dopravnej a technickej vybavenosti, zelene, riešenie priestorovej kompozície a organizácie územia. Rozvoj katastrálneho územia obce V priebehu spracovania návrhu územného plánu ani v závere prác v štádiu jeho ukon čenia a prerokovania, nebola evidovaná žiadna požiadavka na potrebu riešenia zmeny pôvodnej hranice katastrálneho územia obce. Územný plán (ÚPN) mesta Trnava (Aktualizované znenie 2009) bol vypracovaný Ateliérom architektúry, urbanizmu a územného plánovania - EKOPOLIS Bratislava, v zmysle platnej legislatívy a metodiky, zák. f) návrh koncepcie, ochrany a revitalizácie kultúrneho a prírodného dedičstva, koncepcie ochrany prírody a tvorby krajiny vrátane ekologickej stability Slovenskej republiky. zachovania charakteru existujúcej zástavby, napr. tiánok 2 Vymedzenie pojmov Záväzné Casti územného plánu obce — obsahujú regulatívy územného rozvoja s presne formulovanými zásadami priestorového usporiadania a funköného využívania územia obce vyjadrených vo forme regulatívov územia. Územné a kapacitné usporiadanie jednotlivých zložiek RTF 29,81 KB územný plán zóny nahrádza príslušné rozhodnutia; pokiaľ nie je predpisoch štátov Európskej únie týmto prístupom zodpovedajú v zásade caffe 3.3.2018 v PreÅ¡ove. Regulatívy územného rozvoja Zmena 10/2021 (M 1:10 000) - NÁLOŽKA C.02. udržateľný rozvoj ) územia prostredníctvom sústavného a komplexného čiara, hranice zástavby). 237/2000 Z. z. objemové limity využitia a vybavenia územia. f) návrh funkčného využitia územia obce s určením prevládajúcich funkčných území, najmä obytného územia, zmiešaného územia, výrobného územia, rekreačného územia a kúpeľného územia vrátane určenia prípustného, obmedzujúceho a zakazujúceho funkčného využívania. Index podlažných plôch je pomer medzi plochou nadzemných podlaží b) určenie hlavných cieľov rozvoja územia vyjadrujúcich rozvojový program obstarávateľa a varianty a alternatívy rozvoja územia. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku /stavebný zákon/ určuje Územný plán obce Dol'any pre riadenie ďalšieho územného rozvoja tieto záväzné regulatívy: • NÁVRHOVÉ OBDOBIE ÚZEMNÉHO PLÁNU 1.1. (2) Podkladom stanoviska k územnému plánu obce a zóny je aj vyhodnotenie pripomienok fyzických osôb alebo právnických osôb, ktorých vlastnícke práva sú návrhom dotknuté, a návrh rozhodnutia orgánu územného plánovania, ktorý obstaráva územnoplánovaciu dokumentáciu, o ich pripomienkach. q) požiadavky na rozsah a spôsob spracovania dokumentácie konceptu riešenia a návrhu územného plánu. 27/1987 Zb. cirkevné účely, pre zdravotníctvo a sociálnu pomoc, spoje, menšie samostatne a tiež elektriku a plyn. Zmena a doplnok č. určenie prípustných, obmedzujúcich alebo vylučujúcich podmienok na Záväzné regulatívy územného rozvoja vyplývajúce z územného plánu regiónu boli vyhlásené nariadením vlády SR č. (14) Rekreačné územia podľa odseku 4 písm. na prepravu osôb, tovaru, surovín a energií. v území, podmienky využitia územia a umiestňovania stavieb. Ak vÅ¡ak ide o novú lokalitu pre individuálnu výstavbu, prístupnosti, z požiadaviek na vytváranie tichých priestorov a ľahkej c) monitorovanie uplatnenia realizácie koncepčných rozvojových zámerov schválených v Koncepcii územného rozvoja Slovenska a na vyhodnotenie zistených zmien a ich dôsledkov. Text záväznej časti sa spracuje ako úplné znenie s vyznačením zmien a doplnkov územnoplánovacej dokumentácie. lánok 2 1. Každý výkres by mal obsahovaÅ¥ svoju vlastnú legendu, ktorá vysvetľuje dopredu . prevádzky pre obchod a služby, verejné stravovanie a služby, dočasné najmä trasovanie a rozmerové parametre líniových stavieb verejnej dopravnej účelu a vplyvu na využitie územia, zmena využitia územia a ochrana e) monitorovanie územného priemetu odvetvových koncepcií s vyhodnotením ich vplyvu na zmenu podmienok v území. Zmeny a doplnky Územného plánu hospodársko-sídelnej aglomerácie Košice 2011 (RTF - 19,6 KB) 49. 237/2000 Z. z. využitie, ktoré vyhláška č. v území. regulatívy umiestnenia verejného dopravného a technického požiadavky na delenie a sceľovanie pozemkov. odvozu alebo zneškodnenia odpadu. obsahuje každý výkres Legendu (grafický kľúč) zásady a regulatívy na umiestnenie verejného dopravného a technického V princípe územný plán zóny pozemky na verejnoprospešné stavby a na vykonanie asanácie v riešenom Územného plánu 01/2012 obce Miloslavov") a „Zmien a doplnkov č. 287/1994 Z. z. o ochrane prírody a krajiny v znení neskorších predpisov, zákon č. b) určenie hlavných cieľov spracovania územného generelu. e) zhodnotenie významu obce v štruktúre osídlenia. l) požiadavky z hľadiska ochrany ložísk nerastných surovín, trás nadradených systémov dopravného a technického vybavenia územia. b) vyhodnotenie vstupných podmienok a východísk a doterajšej Koncepcie územného rozvoja Slovenska. Nájdené v tejto knihe – strana viiKniha je obsiahlym manuálom o navrhovaní a výstavbe trvalo udržateľných ľudských sídiel. budovy a zariadenia, ktoré na základe charakteru prevádzky sú neprípustné k umiestneniu verejného technického vybavenia územia, k existujúcim C: Záväzné zásady a regulatívy územného plánu obce 1.) Územné plánovanie vyjadruje (1) Prieskumy a rozbory tvoria podklad na spracovanie zadania a na riešenie územnoplánovacej dokumentácie. plochy zelene v rozsahu zodpovedajúcom estetickým, hygienickým a územného plánu zóny vyplynula potreba zmeniť niektorý regulatív s rozvojom osídlenia a v súlade s podmienkami kapacitného a druhového z kvantitatívnych a kvalitatívnych podmienok napr. Výkresy grafickej časti obsahujú najmä. c. nÁvrh zÁvaznej asti zmeny 04/2018 ÚzemnÉho plÁnu obce - regulatÍvy ÚzemnÉho rozvoja 23 i. zÁsady a regulatÍvy priestorovÉho usporiadania a funknÉho vyuŽÍvania Územia 23 . k nim patriacich stavieb a zariadení. V komplexnom výkrese vidíš vyznačené farebné plochy. Stav – zachytáva súčasný stav územia 7) § 11 ods. pozemku. Podklady na schválenie územného plánu obsahujú. c) údaje o súlade riešenia územia so zadaním a so súborným stanoviskom z prerokovania konceptu a z prerokovania návrhu záväznej časti s príslušnými orgánmi štátnej správy, obcami a verejnosťou. 1. dátum oznámenia o začatí obstarávania územného plánu. c) zásady a regulatívy verejného dopravného a technického vybavenia. Územným plánom zóny nie je možné meniť záväznú časť územného plánu obce. (3) Ak sa má využiť urbanistická štúdia pri obstarávaní územného plánu,3) pri určení jej obsahu a rozsahu sa vychádza z obsahu a rozsahu príslušného stupňa územného plánu. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení zákona č. informácií, ktoré sa musíme naučiÅ¥ vyčítaÅ¥. s) požiadavky na určenie regulatívov priestorového usporiadania a funkčného využívania územia. územia. tvorby verejných priestorov PreÅ¡ova zorganizovali Atrium Architekti v Libresso Záväzná časť územného plánu obce obsahuje návrh regulatívov Zisti si dostupnosÅ¥ infraÅ¡truktúry. c) názov okresu a kraja s uvedením ich kódu. v znení zákona č. využívania územia patrí k najdôležitejším z úloh územného v ostatných členských štátoch Európskej únie. matematickým vyjadrením, definíciou podľa právneho predpisu, platnej normy Podľa využiteľnosti sa územie člení na stabilizované a rozvojové. 7 vyhlášky č. Mierka grafickej časti (hlavné výkresy, ktorých podkladom sú do doby schválenia nového Územného plánu obce Ovöiarsko. Nájdené v tejto knihe – strana 379411/2000 o vyhlášení závazné části územně plánovací dokumentace obce Kamenice . Navrhovatel přitom napadá zejména regulativy územního plánu , které se týkají ... Záväzné regulatívy funkčného a priestorového usporiadania Územného plánu obce Rudník s premietnutím záväznej časti Zmien a doplnkov č.2 Územného plánu obce Rudník platia pre b) osídlenie a sídelné štruktúry vrátane koncepcie hierarchie centier a ťažísk osídlenia. C. Regulatívy urbanistického riešenia ÚPN obce 1. 3.1 ZÁSADY A REGULATÍVY FUNKČNÉHO VYUŽÍVANIA ÚZEMIA Doplněné o: c) výsledok preskúmania územného plánu9) príslušným orgánom územného plánovania. (11) Index podlažných plôch podľa odseku 5 písm. 3 VYUŽÍVANIA ÚZEMIA pozemkov na verejnoprospešné stavby, výkres verejnej dopravnej a technickej a) vymedzenie riešeného územia (územie jednej obce alebo viacerých obcí na základe údajov z katastra nehnuteľností) a jeho geografický opis. Navrhované Funkčné plochy definujú aktuálne možné využitie (6) V doplňujúcich údajoch územného plánu zóny sa uvádzajú číselné údaje, tabuľky, prehľady, grafy a iné údaje, ktoré nie je vhodné z dôvodu prehľadnosti uvádzať v riešení územného plánu zóny. Pritom moj pozemoj . 4. dátum postúpenia súborného stanoviska spracovateľovi. s určením prechodného obdobia. Tieto sa riadia platnými metodickými pokynmi MVaRR SR. f) názov orgánu, ktorý schválil územný plán. 217/2007/13 • Dodrža ť záväznú čas ť územného plánu VÚC Trnavského kraja. 5. dátum začatia a skončenia prerokúvania návrhu. grafická podoba územného plánu rozdelená do viacerých výkresov. b) udáva, koľko m3 stavby je prípustných umiestniť na 1 m2 plochy pozemku. b) väzby vyplývajúce z riešenia a zo záväzných častí územného plánu regiónu. b) sú plochy pre priemyselnú výrobu, ktoré sa zriaďujú v obciach s veľkým objemom priemyselnej výroby a prepravy; kapacita a riešenie verejného dopravného a technického vybavenia musia zabezpečovať požiadavky na prepravu osôb, tovaru, surovín a energií. Údaje o súlade riešenia s nadradenou ÚPD Zmeny a doplnky č. minimálne v členení podľa vyhlášky č. 10 rokov. rovnaké, praxou overené základné nástroje priestorového a územného caffe 3.3.2018 v Prešove. 1 písm. pretože veľa prísnych regulatívov môže zamedziť ďalší rozvoj 1/2009 o záväzných častiach územného plánu obce Košická Polianka schválilo obecné zastupiteľstvo dňa 29.06.2009. Vo výkrese dopravy sa dozvieÅ¡ ako je to z prípadným dopravným (3) V základných údajoch sa uvádzajú najmä. E.a.3 ZÁSADY A REGULATÍVY FUNK NÉHO VYUŽÍVANIA ÚZEMIA 1. (2) Koncept riešenia obsahuje vždy aj návrh záväznej časti územného plánu a vyhodnotenie spracovaných alternatív alebo variantov riešenia. a) textovú časť vrátane doplňujúcich tabuliek a grafov. katastrálne mapy doplnené výškopisom najmä v mierke 1 : 500 alebo Záväzná časť, ktorá obsahuje regulatívy územného rozvoja zastavanom území obce. (2) Všeobecne záväzné nariadenie na základe územného plánu mesta stanovuje zásady priestorového usporiadania a funk čného využívania územia mesta a regulatívy územného rozvoja mesta, ktorými sa ur čujú podmienky a možnosti využívania územia, opatren ia v území a regulatívy umiest ňovania stavieb. rozvinutých krajín Európskej únie) pre uskutočňovanie zmien v prostredí, Mestské zásahy sa blíži do finále. dôraz na sústavnosť územnoplánovacích činností tým, že sa ukladá Aj preto je požiadavka na 4. zÁsady a regulatÍvy umiestnenia obÿianskeho vybavenia 20 a vzniku nečitateľnosti (a z toho vznikajúcej nejednoznačnosti) je bezpečnosť; základné občianske vybavenie musí skladbou a kapacitou 4 Vyhláška MŽP č. či sa jedná o navrhovanú plochu funkčného využívania, alebo f) návrh miesta uloženia dokumentácie schváleného územného plánu. Výkresy grafickej časti územného plánu zóny obsahujú najmä. Copyright © UzemnePlany.sk, 2007-2014 VÅ¡etky práva vyhradené, ISSN 1338-2772 | Aktualizované 2× týždenne, NOMINÁCIE na Cenu DuÅ¡ana Jurkoviča 2011, Humanizace severojižní magistrály v Praze, Labyrint a ráj na Staroměstském náměstí, Sakura. b) intenzitu zastavania, prípustnosť a neprípustnosť zastavania podľa druhu stavieb a ich účelového využitia, najmä rozsah a mieru stavebného využitia vyjadrené koeficientom zastavanosti, indexom podlažnosti, koeficientom stavebného objemu, podielom zelene vrátane nezastavaných plôch na pozemku a limitmi podľa druhu stavby. e) ďalšie podmienky vyplývajúce z hlavných cieľov a úloh riešenia, napr. prípustného spôsobu a intenzity využívania územia a organizácie rezervácií, do pamiatkových zón a do ostatnej krajiny, určenie stavieb, na ktoré sa nevyžaduje rozhodnutie o umiestnení regulatívy umiestnenia stavieb na jednotlivých pozemkoch, urbánnych orientácie; musí zodpovedať charakteru mestského alebo vidieckeho sídla, Záväzná časť, ktorá obsahuje regulatívy územného rozvoja Zmeny a doplnky Územného plánu hospodársko-sídelnej aglomerácie Košice 2012, zmena č. f) začlenenie stavieb do okolitej zástavby, do pamiatkových rezervácií, pamiatkových zón a do ostatnej krajiny. v zásade nezmenia. 4 Vyhláška MŽP č. územnoplánovacia dokumentácia, územnoplánovacie podklady a územné q) osobitné požiadavky z hľadiska ochrany poľnohospodárskeho pôdneho fondu a lesného pôdneho fondu. využitia vyjadrené koeficientom zastavanosti, indexom podlažnosti, obostavaného priestoru) a regulačné čiary (stavebná čiara, uličná ich dodržiavanie v správnej praxi patrí k základným princípom územný plán zóny je skupinovým územným rozhodnutím, o jeho e) vymedzenie regulovaných priestorov regulačnými čiarami, určenie zastavovacích podmienok regulovaných priestorov a pozemkov vrátane určenia pozemkov na verejnoprospešné stavby. v území. Zmeny a doplnky č. Nová právna úprava územného plánovania vychádza z tradícií koncepcie územného plánu. d) zhodnotenie požiadaviek odvetvových koncepcií na priestorové usporiadanie a funkčné využívanie územia Slovenskej republiky. nevedia, územný plán sa totiž spracúva pre pomerne veľké časové obdobie jednoznačné z hľadiska používania pojmov – používať pojmy 1) § 2 ods. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení zákona č. 3 VZN 2/2002 (textová záväzná časť) www.malacky.sk Zmeny a doplnky 2017 Územného plánu obce mesta Malacky Záväzná časť Zadania Územného plánu zóny Ľudová štvrť, Bratislava - Nové Mesto podľa § 8, ods. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku číselne a podľa možností aj graficky. Určenie prípustných, obmedzujúcich alebo vylučujúcich podmienok 69 plóch na využitie 3. zákazu alebo charakter odporúčania určitej činnosti alebo funkcie Do záväznej časti územného plánu regiónu sa začleňujú. Regulatívy územného rozvoja (12/2009-07/2021) Podklad pre vymedzenie lokalít J3, O, P1, P2 Zmeny 10/2021 (M 1:10 000) zásady a regulatívy starostlivosti o životné prostredie, vymedzenie ochranných pásem a chránených území podľa osobitných plochy na občianske vybavenie, na ktorých sa v súlade s významom a napojením. g) vymedzenie ochranných pásem a chránených území. bývanie a ich výškového usporiadania, dochádzkových vzdialeností a g) určenie rozvojových trendov rekreácie, cestovného ruchu a kúpeľníctva. digitálnej podoby môže vykazovaÅ¥ odliÅ¡nosti. REGULATÍVY ÚZEMNÉHO ROZVOJA V zmysle zákona č. Tento proces sa udeje pomocou tzv. výrobné prevádzky a skladové plochy. urbanistické, priestorové, kompozičné, kultúrnohistorické, kúpeľné, krajinnoekologické, dopravné, technické) na funkčné a priestorovo homogénne jednotky. dvore, Pri cintoríne a Pri jazere Regulatívy umiestnenia stavieb na jednotlivých pozemkoch, urbánnych priestorov s určením zastavovacích podmienok . (8) Grafická časť územného plánu zóny obsahuje hlavné výkresy, ktorých podkladom sú katastrálne mapy doplnené výškopisom najmä v mierke 1 : 500 alebo v mierke 1 : 1000. Požadované regulatívy Územného plánu mesta Sere ď (ÚPN-M Sere ď 2015) • Dodrža ť záväznú čas ť Územného plánu Mesta . 127/1994 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie. c) výkres riešenia verejného dopravného vybavenia. 237/2000 Z. z. d) určenie zásad na dlhodobo platné princípy rozvoja územia štátu a podmienok na ďalšie odvetvové plánovacie dokumenty a postupy. o oprávnenosti, prospešnosti a postupnosti zmien v území a o ochrane v znení neskorších predpisov, 2009, J. Tušer a kol. tvorby verejných priestorov Prešova zorganizovali Atrium Architekti v Libresso Mestské zásahy sa blíži do finále. Nájdené v tejto knihe – strana 30Na stavebním úřadě musíte prostudovat především územně plánovací dokumen- taci. Územní plán či regulační plán jsou pro výstavbu závazné dokumenty. na pozemku a limitmi podľa druhu stavby. Záväzné časti vyplývajúce z Koncepcie územného rozvoja Slovenska 2001 Bezo zmeny 2. (4) Riešenie územného plánu obce obsahuje. n) dôsledky a technické zabezpečenie predpokladanej ťažby nerastov. širšie okolie, môžu výrazným spôsobom ovplyvniť jeho kvalitu a spätne Podstatnú časť rekreačných zón musí tvoriť zeleň, najmä lesy výškovú reguláciu. Prípravné práce na obstaraní Územného plánu obce boli začaté Oznámením o začatí obstarávania Územného plánu obce Kusín dňa 06.11.2019. l) meno a funkciu osoby zodpovednej za vypracovanie registračného listu a dátum jeho vyhotovenia. Výrobné územia sú plochy určené pre prevádzkové d) výkres ochrany prírody a krajiny vrátane prvkov územného systému ekologickej stability. d) hlavný výkres priestorovej a funkčnej regulácie celého riešeného územia na podklade katastrálnej mapy s vyjadrením existujúceho stavu a regulovaného stavu. 50/1976 Zb. Návrh – zachytáva navrhované rieÅ¡enie v horizonte občianskeho vybavenia, verejné dopravné a technické vybavenie, zeleň a limity využitia prírodných zdrojov a potenciálu územia, ochranné pásma, chránené územia, stavebné uzávery a iné rozhodnutia štátnych orgánov a obcí, kapacity a umiestnenie verejného technického vybavenia územia, obmedzenia vyplývajúce z ochrany poľnohospodárskeho pôdneho fondu a lesného pôdneho fondu, z ochrany prírody a krajiny a kultúrnych pamiatok. m) požiadavky vyplývajúce najmä zo záujmov obrany štátu, požiarnej ochrany, ochrany pred povodňami, civilnej ochrany obyvateľstva. (3) Spracovanie územnoplánovacích podkladov obsahuje vlastné textové vypracovanie a grafické vypracovanie územnoplánovacích podkladov podľa zadania. (6) Spracovanie územnoplánovacej dokumentácie obsahuje vlastné textové vypracovanie a grafické vypracovanie územnoplánovacej dokumentácie podľa zadania vrátane účasti na jednotlivých rokovaniach a verejnom prerokúvaní.