POÉZIA Opakovanie: poézia . Interpretácia (z lat. 12. Klasifikácia vyučovacích metód III. 8. 9. 9. Jazykové a literárne hry v primárnom vzdelávaní. (interpretácia literárneho diela s využitím algoritmizácie alebo heuristík), b) návrh . Typy interpretácií. Isaac Asimov Literatúra, jej funkcie a postavenie v škole. 2. Typy interpretácií. . Nájdené v tejto knihe – strana 116Všetky tieto vnútorné determinanty existujúceho didaktického systému a ... INTERPRETÁCIA LITERÁRNEHO DIELA Literárna výchova v škole sa riadi touto dlhodobo ... INTERPRETÁCIA TEXTU Čítanie textu s porozumením, frázova ť básnický text v zhode s jeho rytmom, rešpektova ť rytmickú . Literárna tradícia v školskom literárnom vzdelávaní a výchove. umeleckého textu, analýza textov z aspektu komunikácie (reprodukcia obsahu literárneho textu, hodnotenie, neskoršie charakteristika postáv), osvojovanie hodnotiaceho postoja k literárnym ukážkam, rozvíjanie čitateľských a interpretačných zručností, utváranie návykov potrebných na čítanie slovenskej poézie a prózy. Nájdené v tejto knihe – strana 18... a literárnych dejín ( tie môžu fungovať ako didaktická pomôcka ) . ... ktoré ovplyvňujú myslenie o literatúre i interpretáciu prekladaného diela . 3. . Rozvíjanie literárnych schopností v literárnom vzdelávaní žiakov. Vlastnosti textu, štruktúra textu a druhy textov. Nájdené v tejto knihe – strana 136... pri ktorých chce didaktický interpret zachovať , ba dokonca umocniť sviežosť a ... Školská interpretácia spojená s hodnotením literárneho textu má 136. interpretácia segmentov literárneho textu, hovorenie vyjadrovanie rôznych komunikačných zámerov (oznámenie, otázka, výzva, prosba, ţiadosť), . Didaktická analýza kognitívnych a sociokognitívnych pohľadov. Oficiálna stránka Asociácie sociálnych pedagógov, o.z. Text v alternatívnom divadle a jeho interpretácia vo vyučovaní . 11. <>>>
�x�dt�� IfjJ[�EQF&��[7#���,tHdv��@��̬3��7��x�Q�����S����)���
�!�J#ʆ��&���;N_c�#t�)�I܉:\���5�Y=3p���p���������������~:�������Z/��jR�&�sR94�(�K��k]L��^e�a�QTe]�QK�b�Duw!2(a������g(}�]w�K"�cZP�b�=O���~��G�.������SAƄ��q�����F/5�/P;J[���hٙÞ��K-c0�H��%1��DE�t�L�6�ճ �f�� JZ�\���tP�� pYAet�y������c�,Ж�ĨG����ܤ�2���W`oI1��11��U�}��#�}1�#Ld�M�c��f�&י����)���g����io?|��� �u����OQiO�,L���δ!v����>�:�r] ,p������.NS�.ݚ�:%H�N *j^דI\��8-�KHʭ�b��KY �l0qKf���n�_��J���Ey%��i. Školská interpretácia literárneho textu. Čitateľská gramotnosť, čitateľská a literárna kompetencia. literárneho textu identifikova ť vnútornú kompozíciu a svoje tvrdenie vie zdôvodni ť, 5. 9. 12. : Ako rozvíjať porozumenie textu u žiaka. - 7. Prvá kodifikačná príručka slovenskej výslovnosti. a ich primeraná didaktická transformácia (s podporou analýzy, abstrahovania, reflektovania, porovnávania, konfrontácií), - rozvoj - - Stanislavová, Z.: Kontúry slovenskej literatúry pre deti a mládež v rokoch 1945-2002, Prešov, Náuka, 2003. Nájdené v tejto knihe – strana 19Podľa toho , s ktorou časťou didaktického procesu v škole literárna exkurzia ... Exkurzia , ktorá predchádza školskej interpretácii literárneho diela . Interpretácia umeleckého textu Prednášky. Minimálny: Žiak dokáže . Nájdené v tejto knihe – strana 89Preskúmajme z tohto hľadiska didaktický model literárnej výchovy založený na interpretácii literárneho textu . Interpretácia literárneho diela Literárna ... Fakulta politických vied a medzinárodných vzťahov UMB, Aktuálne informácie pre uchádzačov a uchádzačky o štúdium, Podmienky prijatia na 1. a 2. stupeň štúdia, Informácie pre uchádzačov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami, Všeobecné otázky k štúdiu a prijímaciemu konaniu, Všeobecné spoločné informácie pre všetkých aktérov vzdelávania na PF UMB, Základné informácie pre študentstvo k výučbe v ZS AR 2021/2022, Ako požiadať o COVID preukaz, alebo ako zrýchliť kontrolu protokolu O-T-P, Uznesenie Akademického senátu Pedagogickej fakulty UMB k súčasnej situácii, Doplňujúce voľby do zamestnaneckej časti AS PF UMB, Referát pre riadenie kvality vzdelávania a tvorivých činností, Referát pre medzinárodné vzťahy, vzťahy s verejnosťou a tretie poslanie, Oddelenie ekonomicko-prevádzkových a majetkovo-správnych činností, Oddelenie administratívnej podpory katedier, Vedecký inkubátor Doktorandskej školy PF UMB, Popularizuj svoj výskum - sekcia konferencie, Učitelia a učiteľky - zapojete sa do nášho výskumu, Študenti a študentky, staňte sa našimi kolegami v projekte, online seminár - kurikulárna refroma v ZŠ, Developing, assessing and validating transversal key competences in the formal initial and continuing VET (TRACK-VET) - 2017-1-PL01-KA202-038732, Výskum pedagogických znalostí študentov učiteľstva a učiteľov v praxi, APVV 0690-10 Inovácia edukačnej praxe učiteľov etickej výchovy, Inovácia praktickej profesijnej prípravy budúcich učiteľov - rozvojový projekt, Stáže pre študentov Pedagogickej fakulty UMB, Katedra elementárnej a predškolskej pedagogiky, Centrum pre pedagogickú prax a didaktické pomôcky AMOS. Nájdené v tejto knihe – strana 225literárnych textov , o ktorých píše ) . V DČL Vlček zo stanoviska historicizmu hodnotí stredovekú kresťanskú interpretáciu antiky : „ ... kresťanský věk ... Vlastnosti textu, štruktúra textu a druhy textov. 32. Nájdené v tejto knihe – strana 5... že je len časťou didakticky a metodicky zámernej práce s literárnym textom ... ich názorom na literárne diela a osobným vkusom pri ich interpretácii . Nájdené v tejto knihe – strana 533... uplatňuje v literárnej výchove množstvo činností , medzi ktorými má dominantné postavenie osvojovanie a interpretácia diela . Z didaktického hľadiska sa ... 2011 Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry pre primárne vzdelávanie. Nájdené v tejto knihe – strana 49Je to pochopiteľné , ked'že umelecké texty sa prekladali po skončení druhej ... S. Očenášová-Štrbová sa vo svojej štúdii podujala na literárny rozbor tejto ... Interpretácia literárneho textu ako optimálna forma jeho recepcie. Literárna výchova a čítanie v kurikulárnom kontexte primárnej školy. Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela, Tajovského 40, 97401 Banská Bystrica. 8. Komunikačný systém literárneho vzdelania so zameraním na 12. Nájdené v tejto knihe – strana 170Bílik, R. (2009): Interpretácia umeleckého textu. ... Germušková, M. (2003): Literárny text v didaktickej komunikácii (na 2. Soupis užité literatury. Vysoké a nízke v poézii slovenského literárneho realizmu (didaktická transformácia) 2. �� /�
�i�D1�� �-E"Z����n Knihu „Interpretácia literárneho textu v predprimárnom vzdelávaní" nájdete v knižnici Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela Ide o integrované učebnice literárneho čítania, čiže čítanky s integrovanými pracovnými listami. Štátna skúška v ŠP učiteľstvo pre primárne vzdelávanie Mgr. Bratislava.1986, Gavora, P. a kol. Výkonový štandard: Optimálny: Žiak dokáže uskutočniť štylistickú a kompozičnú analýzu textu a na jej základe zaradiť známe aj neznáme dielo do príslušného literárneho druhu. SPN, Bratislava, 1985. Možno sa dozvieš niečo nové! Nájdené v tejto knihe – strana 34Prvky projektu Skolská interpretácia textu Medzitextové nadväzovanie Metaznak Titulok ... Ožitkový didaktický text ( poučenia z literárnej teórie a histórie ) ... 7. Nájdené v tejto knihe – strana 142Didaktická interakcia medzi učiteľom a žiakom sa uskutočňuje ... Za základné príznaky školskej interpretácie literárneho textu treba pokladať : spojenie ... literárneho textu identifikova ť vnútornú kompozíciu a svoje tvrdenie vie zdôvodni ť, Nájdené v tejto knihe – strana 5... že je len časťou didakticky a metodicky zámernej práce s literárnym textom ... ich názorom na literárne diela a osobným vkusom pri ich interpretácii . Nájdené v tejto knihe – strana 77Tematické a problémové prvky v tkanive prozaického textu nemožno chápat izolovane ... o národnobuditeľskú intenciu , o didaktické smerovanie , o intenzívnu ... Ontogenetické a psychosociálne predpoklady dekódovania literárneho posolstva čitateľov v mladšom školskom veku. 6. !�-�h
L���0l�BAd u 5. <>
Rozvoj čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. Liptáková, Ľ. a kol. 0��ﳓ�{7�ٿ��'��d��-W�~2�˫��װz �)��&���۽_��Žύ��%���ޏ����?�|q�$df5������o��Su�}}9 �(���cLN��P��|=��e�v�Hc��I#M$W��Бds"Yc0�T��Q` K�p̈�K�w�F|�P��.bbo��۟>��Tm9Pf2}V�� ��$�L3����$�&�뢖���nE�@�։M�t��͋���え8M©"�4́���Ma*�$Z�+��r�3~��ԑ���Q��}x�N��Iٯ�o��ӛ���'��>�=�G�(��=��pu���7�?��7��I����2t�>�R�NʜrbI�R�������E{�Q ���>/�A�^#��.�2[�4S�iеA�����ySI2fyk����e���$��bie��3%��3^���83�=}ѡ|R Štátna skúška v ŠP predškolská pedagogika Mgr. <>
Nitra, Aspekt, 2002. Vplyv iných jazykov na slovenčinu v staršom období jej vývinu a v súčasnosti. Odporúčané texty: O. Wilde - Infantkine narodeniny alebo iná rozprávka. 1. endobj
%����
Fikčný svet literárneho diela je imaginatívnou variáciou, ktorú literatúra vytvára o skutočnosti -je to predstavenie, predvedenie sveta ako sveta možného. Využitie autodidaxie a metódy samostatnej práce. Centrálny pojem teórie interpretácie (hermeneutiky) je pojem rozumenia. Komunikačný systém literárneho vzdelania so zameraním na PU Prešov, 2011. Vysoké a nízke v poézii slovenského symbolizmu (didaktická transformácia) 3. 4 Úvod Učebný zdroj k vzdelávaciemu programu Využitie literárnych textov na rozvoj kľúčových kompetencií žiaka so zameraním na etické aspekty literárneho die-la je študijným materiálom pre účastníkov daného vzdelávacieho programu, ktorých oslovil obsah jednotlivých modulov, ale aj pre tých, ktorí nachádzajú 6. Nájdené v tejto knihe – strana 143Interpretácia pri výklade textu a zmyslu umeleckého literárneho diela uplatňuje ... Školská interpretácia plní špecifickú funkciu vzdelávaciu a didaktickú . Porozumenie textu, jeho 4 úrovne a súvisiace úlohy. Teórie o pôvode slovenčiny. Metódy literárneho vyučovania podľa cieľa, obsahu, stupňa komplexnosti. Komplexná interpretácia diela 5. 12. Nájdené v tejto knihe – strana 184Na základe bohatého materiálu so súčasných publicistických textov potvrdila tézu , že tvorba ... 2. literárnej , 3. kulturologickej a lingvodidaktickej . 1 0 obj
Segmentácia literárneho textu a jej didaktické úrovne. 10. Didaktická interpretácia literárneho diela 8. %PDF-1.5
Didaktická transformácia literárneho textu, prístupy k literárnemu textu v didaktickej komunikácii. Nájdené v tejto knihe – strana 76Literárna veda je výrazom existencie literárneho umenia . Ich existencia je vzájomne podmienená . Aj z tohto vzťahu musí vychádzať didaktická modifikácia ... UNIVERZITA KONŠTANTÍNA FILOZOFA V NITRE FILOZOFICKÁ FAKULTA KATEDRA SLOVENSKEJ LITERATÚRY. interpretácie textu. 2. 1. Pojem, metóda a metodika. Nájdené v tejto knihe – strana 122Porovnávacie interpretácie prekladu BRAÑO HOCHEL ČASTO PODLIEHAME ILUZII ... Potreba interpretácie literárneho textu nie je vo svojej podstate ničím iným ... ©1993-2021 IPAC - Cosmotron Slovakia, s.r.o. INTERPRETÁCIA TEXTU Čítanie textu s porozumením, frázova ť básnický text v zhode s jeho rytmom, rešpektova ť rytmickú . 11.2013 29 TVORIVOSŤ INTERPRETÁCIE V ŠKOLSKEJ LITERÁRNEJ KOMUNIKÁCII Marta GERMUŠKOVÁ Abstrakt: Autorka sa vo svojom príspevku zacieľuje na problematiku školskej interpretácie literárneho textu. Nájdené v tejto knihe – strana 20Nepopiera síce Karamzinovu zásluhu na vytvorení ľahkej didaktickej prózy na ... u Šafárika aj krátenie textu na úkor postrehov výslovne literárnych . 11. Nájdené v tejto knihe – strana 66... textu po všetkých stránkach , rozvíjať vedomie účinku literárneho textu na ... formy a prostriedkov ; 4. model textovej interpretácie a funkčnej analýzy ... Vlastnosti textu, štruktúra textu a druhy textov. Knihu „Interpretácia literárneho textu v predprimárnom vzdelávaní" nájdete v knižnici Univerzitná knižnica Univerzity Mateja Bela <>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/MediaBox[ 0 0 595.32 841.92] /Contents 4 0 R/Group<>/Tabs/S/StructParents 0>>
Literárna tradícia v školskom literárnom vzdelávaní a výchove. Texty školského literárneho vzdelania, ich funkcie a delenie. Čitateľská gramotnosť versus čitateľstvo - 4 úrovne porozumenia textu - (PIRLS) 11. Didaktická technika,po môcky a literatúra 1. Didaktická funkcia - vyvolať viaceré asociácie pri slove list, poukázať na viacvýznamovosť slova - rešpektovanie vnútrozloţkovej integrácie, prirodzené prepájanie . Nájdené v tejto knihe – strana 210... O Ľudovi Ondrejovovi z regionálneho aspektu v didaktickej komunikácii . ... ktoré môže učitel využiť pri motivácii , interpretácii umeleckých textov či ... Vladimír Ferko, Andrej Rerko Ako divé husi Regionálna výchova Vysvetlenie umeleckých jazykových prostriedkov Diskusia Rozbor textu Učebnica 31. Ontogenetické a psychosociálne predpoklady dekódovania literárneho posolstva čitateľov v mladšom školskom veku. Nájdené v tejto knihe – strana 82dať šancu simulovania jednotlivých situácií : preto po vypracovaní návyku na analyticko - interpretačný charakter práce s textom je vhodné navodzovať ...