Zámer - samotný podnet a spracovanie 2. Celoživotné vzdelávanie učiteľov a kariérny rast. žiaka, odporúčania triedneho učiteľa, zákonného zástupcu, resp. TÉMY 1. M-VUZka024/09 Komunikácia v škole (2 kr.) M-VUZka023/09 Diagnostické kompetencie učiteľa (2 kr.) Publikované: 28. Iniciatívnosť a podnikavosť. M-VUZka036/09 Seminárz komunikácie (2 kr.) Kompetencie učiteľa súbor profesijných zručností a dispozícií, ktorými má byť vybavený učiteľ, aby mohol efektívne vykonávať svoje povolanie. Preukazuje autentickosť, kreativitu, originalitu. Bratislava, 2002. Ďalej je to . Učiteľ vo vyučovacom procese. Učiteľ vo vyučovacom procese. Žiak dosahuje konkrétne výstupy stanovené vo výkonovom štandarde, očakávané kompetencie a ciele vzdelávania pohotovo, v určenom čase, s výrazným podielom samostatnej práce alebo len s minimálnou pomocou učiteľa. Významné miesto má samostatná práca žiakov s dôrazom na diferencovanosť úloh a individuálny prístup učiteľa k žiakom. kategória. Na preukázanie kompetencie môze pouzit rôzne diagnostické a analytické nástroje, napr. OZNAM O OPRÁVNENÍ VYKONÁVAŤ ATESTÁCIE. Má záujem o rozvíjanie svojich kompetencií. Vzdelávanie ţiaka s poruchou správania si vyţaduje koordinovaný tímový prístup učiteľa, psychológa, špeciálneho pedagóga, liečebného pedagóga, lekára a ďalších odborníkov podľa . Uplatňuje osvojené vedomosti a kľúčové kompetencie pri riešení jednotlivých úloh, hodnotení javov a zákonitostí samostatne a kreatívne a lebo s menšími podnetmi učiteľa. <>
Rozvíjajúce kompetencie. tento proces je súčasťou výchovy v širšom slova. Kompetencie učiteľa na . žiak Äasto stráca veci potrebné na splnenie urÄitých úloh alebo Äinnostà (Å¡kolské pomôcky, perá, knihy, hraÄky a pod.). 3. 1.9 Kľúčové kompetencie 2 Tematické oblasti výchovy 3 Výchovný plán 4 Personálne zabezpečenie 5 Materiálno-technické a priestorové podmienky 6 Podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri výchove 7 Vnútorný systém kontroly a hodnotenia detí 8 Vnútorný systém kontroly a hodnotenia zamestnancov školského Nájdené v tejto knihe – strana 303Preto odporúčame navrhnúť plán kontinuálneho vzdelávania učiteľov materských škôl ... profesijných kompetencií pedagógov v rámci hudobno-edukačného procesu. Špecifiká výchovy a vzdelávania žiakov s poruchou aktivity a pozornosti 14. Pedeutológia ako veda. • diagnostické činnosti školského špeciálneho pedagóga - individuálna odborná štarostlivosť a depistáž . Konkrétne aktivity: 1.Vzdelávanie Druh vzdelávania Vzdelávacia inštitúcia Pedagogické diagnostikovanie produktov detských činností zahŕňa obsahovú aj formálnu stránku hodnotenia. Celoživotné vzdelávanie učiteľov a kariérny rast. endobj
Na základe výskumov cvičných uiteľčov analyzuje najvážnejšie nedostatky v ich práci a z nich ako aj z kompetenčného profilu vyvodzuje návrh na program kontinuálneho vzdelávania učiteľov v mentoringu a v odborovo-didaktickej expertnosti. Nájdené v tejto knihe – strana 33... čo so zvieractvom pri- rok v diagnostických ústavoch cieľom získania chádzame ... vensko z komunikačných a geografických dôvoúloh poťazne kompetencie . Pedeutológia ako veda o pedagogickej profesii, jej história a súčasné oblasti záujmu. July 2021; . Závažnejšie nepresnosti a chyby dokáže s pomocou učiteľa korigovať. o pedagogickej profesii, jej história a súčasné oblasti záujmu. Kultúrne povedomie a vyjadrovanie. Reforma systému prípravy na učiteľskú profesiu. o pedagogickej profesii, jej história a súčasné oblasti záujmu. Celoživotné vzdelávanie učiteľov a kariérny rast. Povinné personálne zabezpečenie 16 kľúčové kompetencie a z nich odvodené špecifické spôsobilosti podľa Pokynu ministra č. Posilnenie diagnostickej kompetencie uÄiteľa, ktorá umožnà pedagógovi identifikovaÅ¥ problém a vyhľadaÅ¥ pomoc v odborných pracoviskách (HuÄÃk, HuÄÃková, 2010). Nájdené v tejto knihe – strana 160127 ) , problémy kvality samotnej pedagogickej diagnostiky , resp . kvality diagnostického pozorovania učiteľa a schopnosti popísat ' t'ažkosti žiaka ... 7.2 Diagnostické triedy pri diagnostickom . Kompetencie učiteľa a ich rozvíjanie v učiteľskej praxi so zameraním na autodiagnostické a diagnostické kompetencie. Učiteľ vo vyučovacom procese. proces zámerného získavania, osvojovania. - všeobecné ciele vzdelávania v jednotlivých vzdelávacích oblastiach a kompetencie sa . Profesijné roly a kompetencie učiteľa Organizačné formy (organizačné sústavy) vyučovania Charakteristika jednotlivých sústav (individuálne, hromadné, individualizované, kooperatívne, programované) Akčný výskum ako špecifická profesijná aktivita učiteľa Vymedzenie akčného výskumu Prešov: FHPV PU v Prešove, pp. • poruchy učenia — poruchy sústredenia, pravoľavej a priestorovej orientácie, zrakového vnímania, poruchy reči, motoriky a pod. Pedagogicko-psychologický a spoločenskovedný základ učiteľstva Nájdené v tejto knihe – strana 222Ich ,, špecifickost “ cialisé ] — učitel al . vychovávatel v škospočíva v tom ... na diagnostiku a prognostiku , na skoršom veku al . v dospelosti a kt ... Kľúčové kompetencie Učiaci sa v 5.roč. 2. proces zámerného získavania, osvojovania. KONCEPCIA, 2002 KONCEPCIA ĎALŠIEHO ROZVOJA VYSOKÉHO ŠKOLSTVA NA SLOVENSKU PRE 21. žiak Äasto neudržà pozornosÅ¥ pri plnenà úloh Äi hranà sa. sústavné diagnostické pozorovanie žiaka, sústavné sledovanie výkonu žiaka a jeho pripravenosti na vyučovanie, . Diagnostické kompetencie pedagóga v triede so žiakom s poruchou pozornosti a hyperaktivitou Jarmila Žolnová Diagnostic kompetence teacher in class with children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder Abstrakt: Príspevok sa zameriava na využitie jednoduchých pedagogických . 7. tento proces je súčasťou výchovy v širšom slova. Reforma systému prípravy na učiteľskú profesiu. resp. Celoživotné vzdelávanie učiteľov a kariérny rast. Informatická výchova Vzdelávacia oblasť Matematika a práca s informáciami Názov predmetu Informatická výchova Stupeň vzdelania ISCED 1 - primárne vzdelanie Ročník: 2.- 4. Aktivizujúce edukačné metódy M-VUZde013 2 2S 100/0 1,2 Z/L M-VUZka015 Aktivizujúce edukačné metódy (2 kr.) x��]�nɑ}��Ǧa�U�@@�h��X6d�����H-�a�����KW��݇��E�'�"+22"NV���ǧ�7�6/^��|z�y������ٛ���8{���۳�7��o�����7W���7ϟ���m6o>;�&�s��͗����#��/ϟ����ɩ��>�}�u��_�O�ON���Ot�n^�m���?6o����5]�/W�al�?����f&{���o�8��8��P�Z��W���~��_
}
��E�XY���� ��o|��_g�N��6秖g�:ϐ{E_.�-������=���w��$��4�y�?�����'�=i�0B�
�����`������Ńq�ct��d�'fs����lū\<<==|9�Xf��.�n�e��. - 12. Tento štandard obsahuje procesné štandardy pre odborné činnosti: príjem a evidencia žiaka, diagnostické činnosti školského špeciálneho pedagóga - individuálna odborná starostlivosť a depistáž, konzultácia v školskom prostredí, poradenstvo v školskom prostredí, reedukácia, preventívna činnosť. navrhované kompetencie učiteľa do skupín podľa viacerých hľadísk. s ADHD Polsko 2011 Rena. V kapitole uvádzae u vožstvo príkladov ako s ko vkrét vou diag vostickou etódou pracovať v rôz vych roč víkoch 1. stupňa ZŠ. Je to preukázaná vedomosť, zručnosť, postoj, komplexná spôsobilosť a ďalšie charakteristiky osobnosti, ktoré sa prejavujú v pracovnom výkone. V Pedagogickom slovníku sú kompetencie učiteľa vymedzené ako súbor profesijných zručností a dispozícií, ktorými má byť vybavený učiteľ, aby mohol efektívne . Spoločenské a občianske kompetencie. osvojené kľúčové kompetencie, ako aj usilovnosť, osobnostný rast, rešpektovanie práv iných . endobj
Zdokonaliť odborné diagnostické kompetencie , rozvíjajúce a intervenčné techniky práce s deťmi so špeciálnymi výchovno- vzdelávacími potrebami. Neodmysliteľnou súčasťou práce učiteľa by mal byť systematický prístup nazývaný PDCA cyklus. Kompetencie učiteľa s ziak. It also analyzes the Realizácia plánu na vyučovaní. - diagnostické a klasifikačné: m. pozorovania žiakov . Uplatňuje osvojené vedomosti a kľúčové. Dňa 21.11.2019, Centrum celoživotného vzdelávania PF KU získalo rozhodnutie z MŠVVaŠ SR pod číslom 2019/16839:2-A1060 oprávnenie na organizovanie atestácií pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov v nasledovných kategóriách a podkategóriách: Google Scholar. Aj keď autor priamo nedefinuje didaktické kompetencie, tieto sú zahrnuté v prvej oblasti ako psychopedagogické-zamerané na projektovanie postupov podnecujúcich učenie žiakov a na realizovanie týchto projektov na vyučovaní a pri výchovnom pôsobení, komunikačné kompetencie a diagnostické Typ výskumných prístupov experimentálny, ex-post facto, kvalitatívny, akčný, porovnávací, historický. Reforma systému prípravy na učiteľskú profesiu. znevýhodnenie a postihnutie) používa diagnostické metódy a nástroje ( štandardizované a neštandardizované) monitoruje vývin študijno-profesijných záujmov žiakov Prehĺbiť kompetencie učiteľa v posilňovaní motivácie žiakov počas dištančného vyučovania, rozšíriť zručnosti pri používaní online nástrojov a aplikácii, ktoré zvyšujú záujem žiakov o učenie sa, posilniť digitálne kompetencie učiteľa pri plánovaní, realizácii a hodnotení zadaných úloh počas dištančného . žiak si Äasto nedokáže usporiadaÅ¥ úlohy, Äinnosti. Publikované: 1. (Mareš, J., Průcha, J., Walterová, E., 2003) V humanisticky orientovanej výchove osobnostne rastie a dozrieva nielen dieťaťa, ale aj učiteľ. Kompetencie učiteľa a ich rozvíjanie v učiteľskej praxi so zameraním na autodiagnostické a diagnostické kompetencie. Dieťa/Žiak . Title: Organizačné formy a metódy výučby Author: EF Last modified by: EF Created Date: 11/7/2006 8:02:44 PM Document presentation format: Prezentácia na obrazovke . základná ped. Pedagogická spôsobilosť, role a kompetencie učiteľa súčasnej . Pracujem v CPPPaP., predtým v CŠPP. Reforma systému prípravy na učiteľskú profesiu. Vymedzenie diagnostických metód, ich klasifikácia a používanie v práci učiteľa. Učiteľské kompetencie, nevyhnutné pre pedagogické pôsobenie, nadobúdajú budúci učitelia už v rámci svojej pregraduálnej prípravy zameranej na štúdium vedných odborov, ktoré reprezentujú aprobačné predmety učiteľa a štúdium pedagogických a Do červenej fázy - prvého stupňa ohrozenia sa dostane 43 okresov a 20 okresov bude oranžových - v stupni ostražitosti. iných pedagogických a odborných . využívať rôzne diagnostické metódy pre zisťovanie stavu vedomostí, zručností, schopností a postojov žiakov, . <>
a rozvoja vedomostí, intelektových schopností. • PROFESIJNÉ KOMPETENCIE UČITEĽA • Učiteľská spôsobilosť by mala byť založená na: • dosiahnutej odbornej pripravenosti • úspešnom absolvovaní nástupnej praxe • osobnostných predpokladoch pre výkon učiteľskej profesie . . 1 0 obj
Pedeutológia ako veda. Vymedzenie diagnostických metód, ich klasifikácia a používanie v práci učiteľa. Pedeutológia ako veda. o pedagogickej profesii, jej história a súčasné oblasti záujmu. Účelovosť - deskriptívny, diagnostický, explikatívny,heuristický. opytovanie anketou, dotazníkom alebo rozhovorom, pozorovaním ziaka, sociometriou triedy . cvičného učiteľa. vzdelávaní . Práca je zameraná na využitie detského . Typ výskumných prístupov experimentálny, ex-post facto, kvalitatívny, -> akcia -> reflexia akcie -> praktická teória -> nápady na akciu ->, faktory presnosti na strane posudzovateľa, faktory, kt. a rozvoja vedomostí, intelektových schopností. Diagnostické kompetencie učiteľa Posilnenie diagnostickej kompetencie učiteľa, ktorá umožní pedagógovi identifikovať problém a vyhľadať pomoc v odborných pracoviskách (Hučík, Hučíková, 2010). 4 0 obj
utváranie klímy a disciplíny v triede, hodnotiace a sebahodnotiace kompetencie; - oboznámiť sa s pedagogickou dokumentáciou školy a naučiť sa do nej . Logopedické vyšetrenie + integrácia + logop. Kompetencie učiteľa Kompetencia pedagogického zamestnanca - ide o schopnosť vykonávať kvalitne pedagogickú činnosť. Všeobecné zásady hodnotenia žiaka s VPU 13. Kapitola 2.1 Údaje o študijnom programe. Diagnostické kompetencie učiteľa. Nájdené v tejto knihe – strana 60... ktorý mu život prináša – od úlohy rodiča, občana, lekára, učiteľa, štátnika, či politika. ... teda spôsobilosti jedinca vykonávať svoje kompetencie. . 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon č. Medzi základné profesijné kompetencie učiteľa patria jeho spôsobilosti poznávania žiaka, Pedagogická Pedagogická diagnostika je prirodzenou a nedeliteľnou súčasťou každej činnosti učiteľa, 6. 106-116. (Ed. Sociálnopsychologické kompetencie učiteľa Socio-psychological competencies of teacher. (Mareš, J., Průcha, J., Walterová, E., 2003) V humanisticky orientovanej výchove osobnostne rastie a dozrieva nielen dieťaťa, ale aj učiteľ. žiak sa Äasto vyhýba úlohám, ktoré vyžadujú sústredené psychické úsilie. rieši jednoduché problémové úlohy, rieši s pomocou učiteľa problémy v osobnej a spoločenskej rovine, prejavuje svoje postoje, . Miera všeobecnosti a hĺbka skúmania - základný, aplikovaný prieskum. Kompetencie učiteľa: - viesť žiakov k spoznaniu dedičstva našich predkov, - voliť správne a veku primerané metodické postupy, - žiakov správne motivovať, pozitívne ovplyvňovať a snažiť sa o výchovu osobnosti, ktorá je a bude hrdá na svoje korene, kultúru, na svoj región a vlasť. b) Kvantitatívne • dotazníky a posudzovacie škály Funkcia - diagnostická a autodiagnostická - možnosť overovať diagnostické kompetencie učiteľa Spôsob administrácie - ceruzka - papier, - využitie počítača Dotazníky štýlov učenia 1) LSI (Learning Style Inventory) - R. Dunn, K. Dunn, E. Price - pre žiakov 3. 7. Podmienky prijímania 15. žiakovi sa Äasto nedarà pozorne sa sústrediÅ¥ na podrobnosti alebo robà chyby z nepozornosti v škole, pri práci Äi iných aktivitách. — poruchy sústredenia, pravoľavej a priestorovej orientácie, zrakového vnímania, poruchy reči, motoriky a pod. predprimárnom. Do skupiny pervazívnych vývinových porúch sú zahrnuté tieto diagnostické kategórie (podľa MKCH-10, 1992): detský autizmus (F84.0) atypický autizmus (F84.1) Rettov . PhDr. kategória. Nájdené v tejto knihe – strana 249Je v plnej kompetencii základných škôl , rý môže aspoň parciálne pomôcť zlepšiť situáči sa ich učitelia na takýchto školeniach zú- ciu v tejto oblasti ... s cieľom riešiť prezentovaný problém, situáciu, alebo inú prezentovanú . Diagnostické kompetencie učiteľa a možnosti ich rozvoja. Nájdené v tejto knihe – strana 205In Krásna, S. – Verbovanec Ľ. (2014): Kľúčové kompetencie učiteľa v predprimárnej ... Teoretický kontext diagnostickej kompetencie učiteľov v elementárnej a ... STOROČIE. <>/XObject<>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/MediaBox[ 0 0 595.32 841.92] /Contents 4 0 R/Group<>/Tabs/S/StructParents 0>>
kompetencie pri riešení jednotlivých úloh, hodnotení javov a zákonitostí samostatne a kreatívne alebo s menšími podnetmi učiteľa. • diagnostické aintervenčné . Uvedené kompetencie môze ucitel preukázat jednotlivo, t. j. kazdú kompetenciu zvlášt alebo komplexnou charakteristikou jednotlivcov, ci skupín ziakov.