detský aspekt v literatúre

endstream endobj startxref Z hľadiska vývinu slovenskej autorskej rozprávky je dôležitá jej próza Jasietka (1963). Detský aspekt (Kopál, 1997, s. 11) sa často stráca pod záplavou dospeláckych zážitkov vyslovených jazykom niekedy vulgárnym, inokedy nadneseným, cudzím, nerešpektujúcim lektúru . Slavka Liptáková: Chlapec bez mena. Veršované dielo: Balada o Jurovi Jánošíkovi . tkaniva alebo opisovaný v pojmoch takého poškodenia. On tomu nemohol uveriť a zavolal do Žiliny, do mojej školy, či to nie je nejaký podvod. S t a n i s l a v o v a , Autor, text, generácia, región, Prešov 2001. Z. Nájdené v tejto knihe – strana 56Negativně může v dětské literatuře působit to , co je běžné dospělému čtenáři ... Dětský aspekt se v literárním díle vyjadřuje v zásadě dvojím způsobem . organizácií v edukačnom priestore SR . Martin Hranko (* 4. marec 1899, Žibritov - † 12. apríl 1940, Zvolen) bol slovenský prozaik, autor literatúry pre deti a mládež.Po gymnaziálnych štúdiách v Banskej Štiavnici študoval v r.1919 - 1923 filozofiu, históriu a zemepis na Filozofickej fakulte KU v Prahe, 1924 - 25 na Filozofickej fakulte UK v Bratislave. Iveta Gal Drzewiecka - Alexandra Brestovičová (eds.) Jeho poviedky tvorí zmes tajomnosti a magickosti. Nájdené v tejto knihe – strana 145Vedeckovýskumné výsledky prezentoval v monografii Literatúra a detský aspekt ( 1970 ) , Literatúra pre deti v procese ( 1984 ) , v kapitole o detskej ... Kniha vyšla v roku 1997 ako tretia publikácia Knižnej edície ASPEKT a jej názov odkazoval na rovnomennú poviedku aj dobovú kritiku; táto odmietla ako triviálne práve hodnoty, ktoré sme oceňovali v rámci hľadania ženskej genealógie v slovenskej literatúre. 2. Ako sa ti tento typ literatúry písal v porovnaní s prózami pre dospelých? Vo finálovej päťke sú štyri ženy a jeden muž, ich mená boli zverejnené v piatok 4 . Do literatúry vstúpila v 50. rokoch, keď terén slovenskej detskej literatúry bol v mnohom ohraničený. 2. V predkladaných uebných 3., 2011, č. 1. Kognitívny: Pochopiť pojmy hlavná postava, poviedka Spoznať život a tvorbu spisovateľa J. G. Tajovského 2 Afektívny: Budovať úctu a vzťah k starým ľuďom a k ľudskej práci 3. Delenie autorskej rozprávky a ich súčasní reprezentanti. Nájdené v tejto kniheKOPÁL , Ján : Literatúra a detský aspekt . Bratislava , SPN 1970 . 200 s . – Ruské a nemecké res . 3. MIKO , František : Style , Literature , Communication ... Nájdené v tejto knihe – strana 162Literatúra má dar stvárniť to všetko cez estetický zážitok, ... Literatúra a detský aspekt. ... In: J. Poliak, Rozhovory o literatúre pre mládež. Miestami je táto zmes trochu ponurá, inokedy sa v nej jagá komika. 1976. Bratislava : Poľana. Príbehová próza zo života detí v slovenskej literatúre v r . " 8 Vývoj pojmu detský aspekt má svoje korene v období prelomu 19. a 20. Aké literárne druhy už od čias Aristotela rozlišujeme? Humor a satira v slovenskej literatúre 19. storočia GAM -> 13/2004/FF (2004) Aspekt introvertnosti a katarzie v tvorbe Jána Motulka a Svetloslava Veigla (GAM -> 1/2004/FF) (2004) Aj kniha Na slepačích kríd­lach má množstvo krásnych postrehov. Autorka, ktorej motívom sa stali detské emócie, približije v rozhovore pre BEAUTY & WOMAN proces svojej tvorby. Používaním tejto webstránky s týmto súhlasíte. Nájdené v tejto knihe – strana 830Kopál , Ján : Literatúra a detský aspekt . Štúdie . Bratislava 1970 . Kopál , Ján : Slovenské detské časopisy v rokoch 1918 a 1945. Zlatý máj , 16 , 1972 . V kontexte slovenskej literatúry pre deti a mládež od 30. rokov 20. storočia začali autori (Ľ. Podjavorinská, M. Rázusová-Martáková, K. Bendová a iní) vo svojej tvorbe zohľadňovať aspekt dieťaťa a rešpektovať estetické kritériá. V druhej polovine 20. storočia, keď Jaroslave Blažkovej vyšlo viacero detských kníh, naša detská literatúra sa práve emancipovala a stala sa plnohodnotnou súčasťou národnej literatúry, teda umenia. V monografii Obraz domova a rodiny v literatúre pre deti a mládež zameriavame pozornos " na varianty literárneho stvár ovania miest a vz "ahov, ktoré sú spojené s detstvom, domovom a rodinou. Keď som dostala list z Bratislavy, ako si predstavujem svoju rehabilitáciu, pripadalo mi to absurdné. 14. Dieťa, literatúra, autor ; Umenie a najmenší. In Pred skúškou. Nájdené v tejto knihe – strana 196Ich poetiku poézie pre deti zjednocuje princip tvorby z detského aspektu , diferencuje štýlová osobitosť . Válkova i Feldekova poézia ( novšie Feldekove ... Táto stránka je momentálne v beta verzii a naďalej prechádza vývojom. V druhej polovine 20. storočia, keď Jaroslave Blažkovej vyšlo viacero detských kníh, naša detská literatúra sa práve emancipovala a stala sa plnohodnotnou súčas…, EAN:9788089092864, rok vydania:2019/07, počet strán:32, väzba:Viazaná, rozmer:147×190 mm, hmotnosť:0.20, edícia 3/3251/05 (2005 - 2007) . V príspevku sústreďujeme analyticko-interpretačnú pozornosť na dve konkrétne podo-by umeleckého stvárnenia motívu hendikepu v slovenskej literatúre pre deti a mládež, ktoré spája fyzická odkázanosť hrdinu na invalidný vozík. In Baránok boží. Reflexia pedagogických možností vých. Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Univerzitná knižnica, Moyzesova 9, 040 01 Košice; Literatúry ako spôsob kultúrnej komunikácie (medziliterárne spoločenstvá, národné špecifiká a literárny centralizmus, pojmy svetová a národná literatúra). In O zážitkovosti a funkčnosti v literatúre pre deti a mládež. rozprávka na dobrú noc pre čítaná z literárneho spracovania alebo vypo čutá prostredníctvom rozhlasu), a v období Svatava Urbanov . . Nájdené v tejto knihe – strana 23... zo širšie koncipovaného projektu nedávno otvoreného štúdiou Detský aspekt ... nepohybujúceho sa v intenciách teritória myslenia o detskej literatúre . 29) a rovnako ako autor, aj prekladateľ zohľadňuje detský aspekt na rôznych úrovniach textu; napríklad na semiotickej - medzičasový a medzikultúrny faktor v preklade (Popovič, 1971, s . Kukučínove poviedky z mladosti. In Slovo o slove, roč. Banská Bystrica: UMB, 1997. • Detský hrdina v literatúre • Dobrodružná literatúra • Detektívka Enviromentálna výchova: Rozvíjať vedomosti, zručnosti a schopnosti tak, aby chápali vzťahy medzi človekom a životným prostredím a viesť žiakov k zodpovednosti vo vzťahu k prostrediu. Nájdené v tejto knihe – strana 246KOPÁL , Ján Literatúra a detský aspekt . Bratislava , SPN 1970. 195 s . Tradícia a vývin v literatúre pre deti a mládež . Bratislava : Slovenský spisovateľ, 1962. LITERATÚRA PRE DETI A MLÁDEŽ PREDNÁŠKY, SEMINÁRE, CVIČENIA1/2/1 Študijný program: Predškolská a elementárna pedagogika Bakalárske štúdium Ročník: 1. Zberatelia ľudových rozprávok. Nájdené v tejto knihe – strana 378Ba 1963 ; iné : Literatúra pre deti a mládež , dôležitý prostriedok socialistickej výchovy nových ... 213-221 ; Kopál , J .: Literatúra a detský aspekt . 1980 Umenie a najmenšie (Bratislava: Mladé letá) POLIAK, Ján 283 s. ISBN 80-88869-36-6. Detský aspekt - základný atribút literárnej tvorby v šesťdesiatych rokoch. Fenomén intertextuality v tvorbe pre deti a mládež No pri . Práve detský aspekt našiel výrazné autorské uplatnenie v rozprávke založenej na personifikácii - O Guľkovi Bombuľkovi (1962). Poetika, typológia, . Nájdené v tejto knihe – strana 397Je autorom zborníkov , štúdií a monografií o problematike detskej literatúry , a to Literatúra a detský aspekt ( 1970 ) . Literatúra pre deti v procese ... Semester: Letný Denné a diaľkové štúdium Vyučujúci: P- Mgr. Prešov, Náuka 2002, s. 150 - 155. Liptovký Mikuláš : Slovenský spisovateľ, 1955. Dostupné na internete: FERKOVÁ, H. 1969. . OBERT, V. 1998 Detská literatúra a čitateľský rozvoj dieťaťa. S- Mgr. Nájdené v tejto knihe – strana 164Vychádzajúc z kategórie detského aspektu podal v literárnohistorických štúdiách obraz ... Monografii Literatúra pre deti v procese ( 1984 ) predchádzala ... Bratislava : Slovenský spisovateľ, 1981. Zborník materiálov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou, ktorá sa konala 17. Literatúra faktu v slovenskej literatúre. Nájdené v tejto knihe – strana 21518 J. Kopál : Rozprávačovo zacielenie na detský aspekt . In : Literatúra a detský aspekt . Slovenské pedagogické nakladateľstvo , Nitra 1970 , c . s . 63 . Nájdené v tejto knihe – strana 47Ak definu jene literatúru ako súbor textov , v celku tohto súboru literatúra ... V súvislosti s intencionálnou tvorbou pre mládež však detský aspekt nemožno ... PrichýliÅ¥ svoje srdce... (Tematizácia samoty v diele Jána Bodeneka - Ivkova biela maÅ¥, 1938). Detský aspekt a jeho modely. Nájdené v tejto knihe – strana 224... se dlouhodobě zabývá právě problematikou dětského aspektu v české literatuře a publikoval práce Nečítankové dospívání ( 1994 ) a Nečítankové dětství ... V r.1923 - 24 pôsobil ako stredoškolský profesor vo . v nielen slovenskej literatúre a spoločnosti, každoročne prebieha v Žiline. Aspekt, 2019. Charakteristika ľudovej slovesnosti a jej delenie. V závere knihy nájdeme Ukážky z literárnych textov ur čených na tvorivú interpretáciu a terminologický slovní ček. Detský hrdina -14-2. Nájdené v tejto knihe – strana 877Slovenská literatúra , 20 , 1973 , č . 3 . Čepan , O .: Kontúry naturizmu . ... Kopál , J .: Literatúra a detský aspekt . Bratislava 1970 . pÓvodnosti literárnej reality, sa dnes aktualizuje nepochybne aj v súvislosti s významovo nejednoznačnou, výrazovo dekomponovanou štruktúrou slovesného obrazu, postmoderne vysta. Treba povedať, že detská perspektíva je v slovenskej literatúre obľúbená, presnejšie, výdatne využívaná. Bielym atramentom. Čo je literárny druh a čo . deti a 7mládež." Pojem detský aspekt v súvislosti s detskou literatúrou podľa F. Mika neznamená jej zníženú hodnotu a náročnosť, ale zohľadnenie úrovne detskej psychiky i úrovne výrazu, čiže „sám detský aspekt v literatúre."8 Vývoj pojmu detský aspekt má svoje korene v období prelomu 19. a 20. storočia, kedy Tuším to bol Tolkien, kto povedal, že detská literatúra by nemala ísť čitateľovi oproti . Knihy, filmy a hry v internetovej predajni Vydavateľstva Matice slovenskej. Nájdené v tejto knihe – strana 286Ostatok stále zostával „ konzumnou “ literatúrou . ... demonštroval jeden zo základných pojmov modernej teórie detskej literatúry „ detský aspekt “ . Próza a poézia pre mládež. Druhú časť súboru tvoria hry s využitím šachu, ktoré sme si sami vytvorili. - Ako 14-ročný som poslal prvé básničky do Kultúrneho života, kde bol vtedy šéfredaktorom Ján Kostra. V druhej polovine 20. storočia, keď Jaroslave Blažkovej vyšlo viacero detských kníh, naša detská literatúra sa práve emancipovala a stala sa plnohodnotnou súčasťou národnej literatúry, teda umenia. Po prvý raz za históriu ceny sa stalo, že sa v nej ocitlo viac ženských autoriek ako mužských autorov. V. 2009. V novšej literatúre sa tento neurovývojový syndróm označuje ako ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder - porucha pozornosti s hyperaktivitou, resp. JURČO, M. 1981. Kritika a teória detskej literatúry hovorila jednoducho o novej vlne – Ján Kopál neskôr na označenie tohto novátorstva začal používať termín „detský aspekt“. Integrované prístupy vo vyučovaní čítania a literárnej výchovy na I. stupni Zš Integrovaný prístup v didaktike slovenského jazyka a literatúry pre primárne vzdelávanie Formy kurikula, úrovne didaktickej komunikácie v jazykovom vzdelávaní Úloha predmetovej didaktiky Čítanie a literárna výchova v 3. a vo 4. ročníku . Žánrové aspekty textu literatúry pre deti a mládež (90) ; Žánrové . Detský aspekt - základný atribút literárnej tvorby v šesťdesiatych rokoch. Ukážky z textov sú v ďačným materiálom, pre čitate ľov . Nájdené v tejto knihe – strana 169V šesťdesiatych rokoch teoretici tento aspekt presne aj pomenovali ako „ detský aspekt “ , a historici detskej literatúry už dokonca hovoria o „ generácii ... %%EOF Debutoval knihou pre deti: Na šarkanovom chvoste (1958) a v literatúre pre deti uplatnil detský aspekt.. Písal aj angažovanú poéziu venovanú konkrétnym . Pramene: Angela Nannetiová: Môj dedko je čerešňa. Ide o príbehovú prózu s det- Nepochybujem, že beriete duševný vývin svojho potomstva veľmi vážne a nechcete, aby zakrpatelo pri literatúre, ktorá ho podceňuje a stanovuje mu prinízke mantinely, odporúčam preto knižku Natálkine dobrodružstvá. Na označenie estetického princípu tvorby „novej vlny", do ktorej autorsky patrí, sa zaužíval pojem „detský aspekt". 37. Semester: [online]. Detský aspekt - tento pojem vytvoril profesor Kopál. Umelecké konštituovanie detskej literatúry -9-1. Novátorské, tak povediac postmodernistické príznaky majú debuty Viliama Klimčáka v detskej literatúre Noha k nohe (1996) a Júliusa Satinského Rozprávky uja Klobásu (1996). Tvorivá aplikácia vedomostí a zručností zo slovenského jazyka a literatúry v stratégii service learning Konzultantka: PaedDr. 271 s. HARPÁŇ, M. 2004. Využitie folklórnych prvkov v tvorbe súčasných autorov. 2011. In Nová filozofická revue, roč. Tvorba V. Zamarovského, O. Sliackeho, K. Daškovej, P. Glocka. Brno 2007. 39. AFD04 ANDRIČÍK, Marián - ANDRIČÍKOVÁ, Markéta, 2002: Pragmatický a estetický aspekt v preklade. Rodový aspekt v slovenskej literatúre na prelome 19. a 20. storočia (Interpretačné etudy) . 370 0 obj <>/Filter/FlateDecode/ID[<6F61793349A38F43ACC33BEEF0D6F270><73BE55720AD09A45AEDC1F7ADABEF059>]/Index[361 24]/Info 360 0 R/Length 63/Prev 1442842/Root 362 0 R/Size 385/Type/XRef/W[1 2 1]>>stream . Kedy ste do nej vstupovali? Hodnotové konštanty slovenskej literatúry pre deti a mládež. 384 0 obj <>stream Je to koncipovanie umeleckého obrazu v literárnom diele na základe predstavy autora o detskom videní a hodnotení sveta. Niežeby výchovný aspekt nemal v literatúre pre deti miesto, ale nie tak, aby prekryl umeleckú hodnotu diela. Bratislava : Mladé letá, 1975. Tajomstvo starého domu: . V rozprávaní uplatnila detský aspekt. Receptory sprostredkujúce pocit bolesti v oblasti brušných orgánov odpovedajú na mechanické a chemické stimuly. Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova Praha (ČR), 11.- 12. Problematika bolestí u detí je ešte zložitejšia a má svoje špecifiká a najmä „vývojový" aspekt. novej vlny v slovenskej literatúre pre deti a mládež, nová poetika tejto literatúry. Nájdené v tejto knihe – strana 63... "Lit— eratura a detsky aspekt" ['Literature and Child Aspect'], A. Popovic's, "Preklad a vyraz" ['Translation and Expres— sion'], T. Zsilka's "A stilus ... Jazyk a kultúra číslo 17 -18/2014 Recenzie a anotácie A. Švecová: Martina Petríková - Umelecký text v tvorivých interpretáciách Siedma kapitola je venovaná portrétom vybraných autorov. Copyright © 2003 - 2021 Literárne informačné centrum All rights reserved. Intencionálna poézia pre deti v medzivojnovom období, jej epický (Ľ. Podjavorinská) a lyrický (M. R. Martáková) variant. 14, 2008. Talentovaná spisovateľka Iryna Zelyk prináša na pulty kníhkupectiev nový manuál pre rodičov ako zvládať hnev svojich detí. Sen o pravde a spravodlivosti. Niežeby výchovný aspekt nemal v literatúre pre deti miesto, ale nie tak, aby prekryl umeleckú hodnotu diela. Nájdené v tejto knihe – strana 246KOPÁL , Ján Literatúra a detský aspekt . – Bratislava , SPN 1970. 195 s . Tradícia a vývin v literatúre pre deti a mládež . V druhej polovine 20. storočia, keď Jaroslave Blažkovej vyšlo viacero detských kníh, naša detská literatúra sa práve emancipovala a stala sa plnohodnotnou súčasťou národnej literatúry, teda umenia. V súčasnej literatúre nájdeme jej presvedčivé a kreatívne využitie u takých autorov, ako sú Márius Kopcsay, Richard Pupala či Monika Kompaníková, avšak u Keratu sa stretávame s menej vydareným, násilne . %PDF-1.5 %âãÏÓ Od začiatku literárnej tvorby striedavo pritom načiera raz do jednej, raz do druhej sféry, až sa napokon po dlhých desaťročiach pôsobenia (od jej debutu Rozprávka o Dedovi Mrázovi uplynulo v roku 2004 polstoročie) vyhranilo jej svojské chápanie literárnej tvorby – i keď, ako priznáva v rozhovore s Jánom Poliakom, oblasť detskej literatúry nie je pre ňu oblasťou, ktorá by jej úplne postačovala na plné sebavyjadrenie. Nájdené v tejto knihe – strana 150Kopál , Ján 1970 Literatúra a detský aspekt ( Literature and the Child Aspect ] ( = Štúdie kabinetu literárnej komunikácie PF v Nitre 2 ) ( Bratislava ... Nájdené v tejto knihe – strana 420... detský , chlapčenský , dievčenský , prípadne , tínedžerský , alebo „ mládežnícky “ aspekt , sa uplatňuje na inej úrovni aj v literatúre pre dospelých . hÞbbd``b`½$Ó@D`Ù$˜ï€X7DÅu ‘Ù $xw3012þ ²É%þ3ä~0 ÷½ Nájdené v tejto knihe – strana 418... NEZKUSIL 1973 Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury I ( Praha : Albatros ) KOPÁL , Ján 1970 Literatúra a detský aspekt ( Bratislava : SPN ) JAUSS ... V modernej slovenskej detskej literatúre má Mária Ďuríčková vyhranené a nezastupiteľné miesto vo viacerých oblastiach: ako autorka rozprávok, povestí, príbehov o deťoch a – rovnocenne s pôvodnou autorskou tvorbou – ako tvorivá zostavovateľka výberov z ľudovej slovesnosti. 1962. A tak sme v roku 2003 s očakáva-ním sledovali, či dôjde k posunu, aký Študijný program: Predškolská a elementárna pedagogika. Vnášanie detských postáv, postáv čudákov a rojkov, bolo v tých časoch niečo, čo sa pociťovalo ako nóvum. Peter a Magdaléna sa mali radi už od mala. Nájdené v tejto knihe – strana 196Ich poetiku poézie pre deti zjednocuje princip tvorby z detského aspektu , diferencuje štýlová osobitosť . Válkova i Feldekova poézia ( novšie Feldekove ... Hodnotový chaos vo svete dospelých sa odráţa aj v literatúre určenej deťom a mládeţi. detský hrdina v literatúre SJL - 7 próza zo života mladých ľudí SJL - 8 dievčenský román SJL - 8 komunikačné situácie SJL - 7, ETV, NBV, THF . Nájdené v tejto knihe – strana 267Z tohto dialektického protinálnu literatúru pre deti , c ) celonárodnú ... 2 Pojem detského aspektu , opozície detského a dospelého novšie objasňuje naša ... Čo by na to povedal Aristoteles? 361 0 obj <> endobj Fázy Detská literatúra a čitateľský rozvoj dieťaťa. Dominujúcim princípom žánrového a funkného synkretizmu v detskej literatúre je hra. Nájdené v tejto knihe – strana 18333 Porov . najmä práce J. Kopál : Literatúra a detský aspekt . Bratislava 1970 , tenže : Literatúra pre deti v procese . 254 s. KLÁTIK, Z. Hodnotové konštanty slovenskej literatúry pre deti a mládež. Zuzana Bariaková, PhD. novej vlny v slovenskej literatúre pre deti a mládež, nová poetika tejto literatúry. Nájdené v tejto knihe – strana 178Veľmi závažná stále zostáva problematika „ detského aspektu “ v literatúre ( 9 , 15 , 16 ) . Vcelku sa tento aspekt chápe ako „ tvorivé koncipovanie ... Druhy ľudových rozprávok a ich charakteristika. 13. Aj dnes je v literatúre cenzúra. Oblasťou jej odborného záujmu je súčasná filozofia (najmä pragmatizmus, hermeneutika a feminizmus), estetika a problematika interpretácie umeleckých diel. [online]. Liptovský Mikuláš : Tranoscius, 1995. Program pripravuje občianske združenie Žilinský literárny festival v spolupráci s Nadáciou Polis, Stanicou Žilina-Záriečie, Novou synagógou a ďalšími kultúrnymi organizáciami zo Žiliny. In Jano. Detský hrdina v literatúre J. G. Tajovský Do konca 2 vyučovacie hodiny Topic Cieľ vyučovacej hodiny: 1. 1986. Literatúra a detský aspekt (70) zborník . Dejiny slovenskej literatúry. Práve detský aspekt našiel výrazné autorské uplatnenie v rozprávke založenej na personifikácii – O Guľkovi Bombuľkovi (1962). Mladosť - zachytila v nej svoje detstvo v 1. svetovej vojne. Podobne je to i v jej autorských prózach, kde sa zdanlivo ocitá na celkom opačnom konci. Bratislava : Mladé letá, 1976. Slovenská literatúra pre deti a mládež -9-1. Našla jsem si několik odborných knih, které se věnují literatuře pro děti a mládež,ale v žádné z nich jsem nenašla nic o dětském aspektu (o charakteristice jednotlivých třech typech,o jejich historickém vývoji apod. Intencionálna poézia pre deti v medzivojnovom období, jej epický (Ľ. Podjavorinská) a lyrický (M. R. Martáková) variant. Príbehová próza zo života detí v slovenskej literatúre v r . V oblasti literatúry pre tento vek je veľmi zreteľný žánrový synkretizmus, þiže prelínanie žánrov, ich vzájomné ovplyvňovanie a striedanie. Vytvorili sme v nej súbor didaktických hier, ktoré využívajú šachovnicu a šachové figúry na riešenie matematických problémov, vyskytujúcich sa v dostupnej literatúre a v iných zdrojoch. • Podstatné mená • Radové číslovky • Spojky 15. Predstavujeme vám rozhovor, v ktorom nám priblížil svoje pestré umelecké aktivity a záujmy, ako aj to, ako vníma súčasné mladé literárne talenty. - 18. októbra 2001 v Prešove. „detský aspekt". Dobrý den, chtěla jsem se zeptat a zároveň Vás poprosit o radu. Meno Feldek čosi v slovenskej literatúre znamená. Chlapčenský hrdina v literatúre pre deti a mládež do roku 1945, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici - UMB, Fakulta politických vied a medzinárodných vzÅ¥ahov, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Slovenský jazyk a literatúra a pedagogika, http://www.fhv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=a&ID=14922, http://www.indi.pf.unipo.sk/files/pubs/slovo_o_slove_14.pdf, Nahlás obsah poruÅ¡ujúci autorské práva. Lyrické žánre v literatúre pre deti a mládež. V časopise sa zastával všetkého nového, hodnotného a pravdivého v umení. Zdeňka Kalnická (1953) pracuje ako profesorka na Katedre filozofie Filozofickej fakulty Ostravskej univerzity v Ostrave. Z hľadiska vývinu slovenskej autorskej rozprávky je dôležitá jej próza Jasietka (1963).